Proč je duální pohon Diesel CNG lepší než zážehový CNG motor
Jaký rozdíl je mezi duálním pohonem diesel NM+CNG kde je řídící a zápalnou dávkou stále vstřikovaná motorová nafta, která zapaluje CNG foukané do sání motoru a přestavěným dieselem na v podstatě plnohodnotný zážehový motor spalující pouze CNG?
Je všeobecně známo, že zážehové motory přestavěné na LPG i CNG mají mnohem větší problémy s vysokonapěťovou částí zapalování, než klasické benzínové motory. Znají to i mnozí řidiči, kteří mají svá vozidla přestavěná na LPG.
Problém je v elektrické vodivosti stlačené směsi ve válci motoru resp. v obtížnosti ionizace této směsi aby došlo k přeskoku jiskry mezi kontakty zapalovací svíčky. Jedním z faktorů, které zásadně ovlivňují schopnost správné funkce zapalovací soustavy je kromě složení směsi tlak této směsi. Čím větší je tlak ve válci, tím horší jsou podmínky pro přeskok jiskry a zapálení směsi.
Je vyzkoušeno, že při kompresním poměru cca 12:1 již není možné, aby zapalovací soustava spolehlivě fungovala. To je také hlavní důvod, proč se u přestaveb dieselů na zážehový CNG snižuje kompresní poměr.
U duálního pohonu, kdy zůstává na dieselovém motoru vše beze změn je tedy kompresní poměr okolo hodnoty 16:1, tedy mnohem vyšší a pro účinnost motoru výhodnější. U tohoto řešení si to můžeme dovolit, protože k zapálení směsi nepoužíváme zapalovací svíčky, ale vznícenou motorovou naftu, které vysoký kompresní poměr nevadí. Kompresní poměr 16:1 až 21:1 nevadí ani směsi CNG, ba právě naopak. Vzhledem k tomu, že oktanové číslo CNG je přibližně 130, má ideální antidetonační vlastnosti díky kterým je v tomto režimu velmi efektivní.
Porovnejte atributy neinvazivního a levného řešení duálního pohonu Diesel Gas CNG s drahou a v praxi téměř nerealizovatelnou přestavbou vznětového motoru na zážehový CNG motor.






Duální pohon Diesel+CNG
Žádný nevratný zásah do konstrukce motoru
100% možnost návratu k původnímu provedení
Vlastnosti dieselu zůstávají zachovány i při vysokém % nahrazení nafty plynem, zejména měrná spotřeba, kroutící moment i výkon.
Možnost kdykoli přepnout na základní palivo – motorovou naftu
Nízká náročnost na technologické vybavení pro realizaci přestaveb, přestavby může provádět vyškolená dealerská montážní síť.





Přestavba dieselu na CNG, nebo
zážehový motor na CNG original
Náročná přestavba motoru s nevratnými změnami a finančně velmi nákladná. Z důvodu nutnosti snížení kompresního poměru – mechanicky úpravou pístů a spalovacího prostoru a nahrazení naftových vstřikovačů zapalovacími svíčkami.
Vyšší nároky na údržbu vysokonapěťových částí zapalování (nízká životnost svíček a zapalovacích modulů) ve srovnání se vstřikovači motorové nafty.
Přestavba je konečné řešení na jedno palivo – CNG, na naftu již nelze provozovat. Rovněž není možné vozidlo uvést do stavu před přestavbou pouhou demontáží přestavbové sady.
Nižší účinnost motoru díky použití škrtící klapky v sání zážehového motoru
Mimo specializované pracoviště s drahým vybavením není možné přestavbu realizovat
Neúměrně vysoké náklady na přestavbu




